Achtergrond

Het oud-Hollandse beeld van tulpen en Amsterdamse grachten belicht niet het innovatieve ecosysteem van universiteiten, industrieën en creatieve pioniers dat Nederland in 2022 een vijfde plek op de Global Innovation Index opleverde. Om toekomstige handelspartners en internationaal talent aan deze andere kant van Nederland voor te stellen sloegen alle innovatieve regio’s van Nederland de handen ineen voor een nieuwe nationale beweging: New Dutch. Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen lanceerde een doorlopende storytelling-campagne die met een futuristische showcase laat zien hoe New Dutch vandaag in allerlei sectoren vorm geeft aan de toekomst. Ik werd gevraagd om het bestaande basisconcept, 'When X Meets Y = New Dutch', verder uit te denken, en in samenwerking met NBTC alle onderdelen van de campagne van tekst te voorzien.


Gemaakt

’When X Meets Y’, is een uitdrukking van het geloof van New Dutch in de innovatieve kracht van onverwachte ontmoetingen. In alle verschillende touchpoints laat de formule een verrassende combinatie zien van twee verschillende of schijnbaar onverenigbare elementen. De formule verwijst ook naar nieuwe ontmoetingen tussen culturen, mensen en ideeën, om zo internationale samenwerking te stimuleren.


  • brochure
  • slipcase en Case Cards
  • social posts
  • videoscript
  • copy voor andere on- en offline uitingen


Share by: